Da li su prekvalifikacije online budućnost?

Da li su prekvalifikacije online budućnost?

Pandemija COVID-19 izazvala je velike promene na tržištu rada, koje se još analiziraju od strane svetskih ekonomista. Mere zatvaranja i socijalne distance primorale su kompanije i zaposlene da se adaptiraju novim okolnostima, te je sve više sadržaja i posla prešlo u online sferu. Mnoga zanimanja su pogođena pandemijom, te su se i ljudi češće odlučivali da se prekvalifikuju na profesije koje će biti tražene.

Među oblastima koje su se brzo i efikasno prebacile u digitalni format je i obrazovanje, kao odgovor na sve veću želju ljudi da zbog pandemije nauče nove veštine. Ono što se danas postavlja kao osnovano pitanje je da li će u brojnim sferama, poput obrazovanja odraslih, poslovanje ostati online i nakon što se pandemija završi? Da li ono može biti efikasno kao i obrazovanje uživo?

Iako je prebacivanje u virtuelne učionice došlo kao iznuđeno rešenje, pokazalo je i svoje očigledne prednosti. Predavači i polaznici ne moraju da gube vreme u dolasku i odlasku do mesta predavanja, te im ostaje više vremena za porodicu ili odmor. Polaznici mogu biti iz različitih gradova, pa čak i država, jer distanca više ne predstavlja problem. Online prekvalifikacije su se pokazale kao uspešne za određena zanimanja, a otvorile su se i brojne nove mogućnosti.

Trenutno popularni kursevi na Božidarac Digital platformi su za knjigovođe. S obzirom da ne obavezuju nužnu fizičku prisutnost, učenje ove tražene veštine se pokazalo kao uspešno i preko interneta. Rad u knjigovodstvenom programu i savladavanje teorije iz ove oblasti moguće je i online bez većih prepreka. Iz ovog razloga, ne bi trebalo isključiti da se online kursevi za ovo zanimanje nastave i nakon pandemije, zbog svoje očigledne efikasnosti i za predavače i za polaznike.

Na drugoj strani, kurs za dizajn enterijera se pokazao kao izuzetno tražen i zanimljiv polaznicima. Takođe teorijski deo kursa za kuvara, frizera se sada uspešno realizuje online, a praktična nastava u restoranu ili salonu.

Iz tog razloga, može se očekivati i da kombinovani model opstane i nakon pandemije. Praktični delovi obuke, poput kuvanja ili šišanja, će se i u budućnosti naravno sprovoditi uživo. Sa druge strane, deo koji se tiče teorije ovih zanimanja, poput standardizovanja recepture ili razlikovanja rasa pasa, moguće je bez ikakvih ograničenja savladati i putem interneta. Uz potpuni online model, ovaj kombinovani model bi takođe trebalo očekivati da efikasno opstane i kada mere prestanu, jer sa sobom u online delu nosi prednosti iste kao i potpuni online način rada.

Učenje putem interneta, iako je došlo najčešće kao iznuđeno rešenje, definitivno će ostati u svetu nakon Kovida. Budućnost definitivno ostaje digitalna, te na sadašnje trendove u sferi digitalizacije obrazovanja ne bi trebalo gledati kao na samo posledice pandemije. COVID-19 je samo ubrzao trendove koji su se već javljali u ovoj oblasti, te ono što ostaje sigurno je da su prekvalifikacije online, budućnost obrazovanja.

Radoslava Grujića 3, Beograd
(011) 40 85 938; 064 866 8 222
vkljajic@bozidarac.rs
http://bozidarac.rs